Στη Κεφαλλονιά η Παναγία η Δραπανιώτισσα

Παναγία η Δραπανιώτισσα

Αντίκρυ από το Αργοστόλι και στο άκρο του Κοιμητηρίου, βρίσκεται η εκκλησία της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, η οποία είναι πιο γνωστή με την ονομασία ως η «Παναγία στο Δράπανο» και πολιούχου της πόλεως Αργοστολίου. Της οποίας η ιερή και θαυματουργή εικόνα λιτανεύετε 24 Σεπτεμβρίου με επισήμους και με μουσικές, μ” όλο τον κλήρο και με τη συμμετοχή των κατοίκων του Αργοστολιού, και μεταφέρεται (παλαιότερα στην εκκλησία του Σωτήρος, αργότερα στο Μητροπολιτικό ναό) τώρα στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα. Εκεί παραμένει μια εβδομάδα κι επαναφέρετε στην εκκλησία της στο Δράπανο με τις ίδιες τιμές. Λιτάνευση η οποία συνεχίζεται από αιώνων, αφού κι επίσημα είχε αναγνωριστεί σαν τοπική εορτή και αργία όπως αποδεικνύεται κι από το σχετικό έντυπο από το «Ιστορικό Αρχείο» Κεφαλληνίας.

Από το οποίο φαίνεται ότι κι οι ’γγλοι «προστάτες» κατά τη διάρκεια της τυραννικής τους παραμονής (1809-1864) στην Κεφαλονιά, σεβάστηκαν κι αναγνώρισαν την «Δραπανιώτισσα». Η δε τύχη βοήθησε να μην καταστραφούν κι οι καλλιτεχνικοί της εκκλησίας. Διότι οι εικόνες του Δωδεκάορτου είναι αγιογραφημένες από τον αξιόλογο χρωστήρα του Ζακυνθινού ρασοφόρου Νικολάου Καντούνη (1764-1834), ο οποίος τις φιλοτέχνησε όταν οι ’γγλοι τον είχαν εξορίσει στο έρημο ξερονήσι Δία για τη Ριζοσπαστική τ Σχετική με τον αγώνα των Επτανησίων για την ένωσή τους με την Ελλάδα βρίσκεται στη «Δραπανιώτισσα» και μια εικόνα του Χριστού με φραγκέλιο και καλάμι. Διότι ανήκει στην οικογένεια του Κεφαλονίτη ριζοσπάστη και Τυρταίου του αγώνα ριμναδόρο Μικέλη Δαβή – Μερτζάνη (1809-1888), που πίστευε ότι ο Χριστός του τον έσωσε από των Βρετανών κατακτητών τις κρεμάλες. Αλλά ο Εγκέλαδος που σάρωσε κατά το 1953 συθέμελα τα Επτάνησα, έκαμε ακόμα μια διάκριση για τρεις καλλιτεχνικούς θησαυρούς μας.

Διατηρήθηκαν σχεδόν ανέπαφες οι τρεις βημόθυρες της «Δραπανιώτισσας» και οι οποίες θεωρούνται από τα αριστουργήματα του περίφημου αγιογράφου μας Αθαν. ’ννινου (1713-1748), ζωγράφου σπουδαγμένου στην Ενετία, Ρώμη και Φλωρεντία και μαθητή του θαυμάσιου αγιογράφου Ανδρέα Καραντινού, που δυστυχώς πέθανε στα 35 του χρόνια, αλλοιώτικα θα γέμιζε πολλές Κεφαλονίτικες εκκλησίες με τα εξαίρετα έργα του, στα οποία διακρίνεται η επίδραση του Ρωμαϊκού ρυθμού, η απαλότητα των χρωμάτων και η ομορφιά της εκφράσεως.

Πηγή : http://new.imk.gr/el/info.asp?CatID=5&scatid=28&EntityID=13

προηγούμενο
επόμενο

Facebook Comments