Ο Χριστός και η Εκκλησία δεν μιλάει για φτύσιμο ομοφυλόφιλων: Αδερφές και «παλικάρια»

“Ἡ κάθετη ἄρνηση τῆς Ἐκκλησίας στήν ἀποδοχή τῆς ὁμοφυλοφιλίας δέν σημαίνει τήν ἀπόρριψη, οὔτε τήν περιφρόνηση, οὔτε περισσότερο τό φτύσιμο κανενός ἀνθρώπου. …

 Ὁ Χριστός δέν μίλησε ΠΟΤΕ μέ τέτοιο τρόπο γιά τούς ἀποτυχημένους καί τούς ἁμαρτωλούς.

Μίλησε μέ ἀγάπη, τούς θεράπευσε ἀπό τίς ἀσθένειες τους, τούς προειδοποίησε νά μήν ξαναμαρτήσουν γιά νά μήν τούς συμβοῦν χειρότερα, ἀλλά ποτέ δέν τούς ἔφτυσε καί δέν ἔδιωξε κανένα ἀπό ὅσους τόν πλησίασαν”.

Αυτά έγραφε μεταξύ άλλων ο μακαριστός πια Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος.

Η απόρριψη, η περιφρόνηση και το φτύσιμο, εκφράζονται τόσο με τη στάση του σώματος όσο και με την λεκτική επικοινωνία. Είναι πράξεις που τις βλέπουμε συχνά όταν κάποιος θέλει να μειώσει κάποιον άλλον, για τους δικούς του λόγους. Μια ενδιαφέρουσα ανάλυση για το τελευταίο δημόσιο περιστατικό βρίσκουμε στην lifo από τον Δημήτρη Πολιτάκη. Το παραθέτουμε, με μερικά δικά μας σχόλια. 

“Για όσους δεν είδαν την προχθεσινή Eurovision τους περίμεναν αργότερα στα social media οι «αντιδράσεις» από την προβοκατόρικα αυτοαναφορική ατάκα του Γιώργου Καπουτζίδη την ώρα της μετάδοσης. 

«Την Πέμπτη που σχολίαζα τη Σουηδία, κάποιος μου έγραψε ότι είμαι κακιά αδερφή. Που αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή. Και όμορφη κι έξυπνη και πετυχημένη».

Κάποιοι του χρέωσαν ότι δεν ήταν ορθό να περιαυτολογήσει εν ώρα εργασίας (σε δημόσιο φορέα), ούτε να απευθυνθεί έτσι ανέμελα σ’ έναν μέσο συντηρητικό θεατή, τεστάροντας τα ομοφοβικά αντανακλαστικά του μεγάλου κοινού.

Άλλοι πάλι, ευσεβείς και τυπολάτρες, επιστράτευσαν το αμίμητο και άμεσα αυτοαναιρούμενο επιχείρημα: «Έχει βγει να πει ποτέ κανείς ότι είναι στρέιτ;» – μια σοβαροφανής παραλλαγή του κλασικού «δεν με νοιάζει τι κάνουν σπίτι τους, αλλά όχι και στα μούτρα μας, παρακολουθούν και μικρά παιδιά».     

Υπήρξαν όμως και κάποιες επικρίσεις «εκ των έσω» ή «εξ αριστερών» που έκαναν λόγο για νορμαλοποίηση μιας λούμπεν και προσβλητικής ορολογίας («αδερφή») που ανήκει στην εποχή του Ηλία Πετρόπουλου, δεν συνάδει με τη σύγχρονη queer αντίληψη και υπονομεύει τις κατακτήσεις της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

Κάποιοι άλλοι το ξεχείλωσαν ακόμα πιο πολύ, αφήνοντας υπονοούμενα περί τοκενισμού (tokenism) και pinkwashing, ότι δηλαδή ο Γιώργος Καπουτζίδης ανήκει σε εκείνους τους «συστημικούς» γκέι που χρησιμοποιούνται από την πολιτεία (που ακόμα δεν έχει θεσμοθετήσει τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών) για να μας ρίχνει στάχτη στα μάτια προβάλλοντας ένα ευαισθητοποιημένο και πολιτισμικά πολύμορφο προσωπείο. 

Ενώ όμως μπορεί να έχουν (αλλού) τη θέση τους τέτοιες ενστάσεις, δεν νομίζω ότι ταιριάζουν εν προκειμένω. Ο Καπουτζίδης τόλμησε να εκφράσει κάτι σημαντικό και το έκανε με τον πλέον ταιριαστό για την περίσταση τρόπο: υπό μορφή απόκρισης σε ένα επίμονο και κακόβουλο κλισέ, και με την ελαφρότητα που υπαγορεύει η πλατφόρμα που του δόθηκε.

Στην Ελλάδα της καταναγκαστικής ντουλάπας και των μοχθηρών ψιθύρων, αυτές του οι κουβέντες ήταν ένα ξεκάθαρο βήμα μπροστά. Όπως είπε κι ο ίδιος ολοκληρώνοντας τη μικρή αλλά αποτελεσματική αυτή προβοκάτσια: «Μη σοκάρεστε, μη σοκάρεστε. Αυτά πρέπει να τα συζητάμε. Και να τα συζητάμε ανοιχτά. Αν δεν τα συζητήσουμε, δεν θα τα αντιμετωπίσουμε ποτέ»”.

Ας μου επιτραπεί να συμπληρώσω ότι “παλικάρι” δεν είναι κάποιος όταν προσπαθεί να μειώσει, να ειρωνευτεί ή να εκφοβίζει κάποιον άλλον, γιατί δεν του αρέσουν τα σωματικά χαρακτηριστικά, οι θρησκευτικές ή πολιτικές του πεποιθήσεις ή ο σεξουαλικός του προσανατολισμός. Τέτοιες συμπεριφορές αποδεικνύουν πόσο μακριά είμαστε από τον λόγο του Χριστού και του Ευαγγελίου.

Ο Χριστός μας καλεί να είμαστε γεμάτοι αγάπη, μετάνοια και ταπείνωση για να γίνουμε ένα μαζί Του και να μπούμε στην βασιλεία Του. Συνεπώς οι ύβρεις, οι υπαινιγμοί, οι μειωτικές αναφορές και η απόρριψη δεν ταιριάζουν στο στόμα κανενός ανθρώπου, ειδικότερα στο στόμα ενός χριστιανού.

Και ας μην ξεχνάμε ότι  το “φτύσιμο” έχει προκαλέσει κατά καιρούς όχι μόνο σοβαρά ψυχικά τραύματα αλλά ακόμα και αυτοκτονίες ανθρώπων, που στάθηκε αδύνατο να βρουν τρόπο να αντιμετωπίζουν τα όσα βίωναν.

Αν δεν μπορούμε να έχουμε αγάπη, ας έχουμε τουλάχιστον για αρχή, ανεκτικότητα.  Και ας κοιτάει ο καθένας τις δικές του αμαρτίες και όχι τις αμαρτίες των άλλων. Κριτής όλων μας είναι ο Χριστός, όχι ο καθένας μας.

Η Χώρα αντιμετωπίζει λογοκρισία στα κοινωνικά δίκτυα. Αν θέλετε να βλέπετε τις δημοσιεύσεις ο μόνος ασφαλής τρόπος είναι  η εγγραφή στο site. Είναι δωρεάν.

Πηγές:

https://www.news247.gr/koinonia/sisanioy-kai-siatistis-paylos-o-christos-kai-i-ekklisia-den-milaei-gia-ftysimo-omofylofilon.6393315.html

https://www.lifo.gr/stiles/daily/aderfes-kai-palikaria Δημήτρης Πολιτάκης

προηγούμενο
επόμενο

Facebook Comments