Στα σκοτάδια η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου: Άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν οι γραμμές Αθήνα – Κιάτο – Αίγιο και Αθήνα – Θεσσαλονίκη

03/25/2023

«Στον αέρα» η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σχεδόν ένα μήνα μετά τα Τέμπη 

Στον «αέρα» παραμένει η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων, καθώς το σύστημα επικοινωνίας GSMR παραμένει ανενεργό στους συρμούς σχεδόν ένα μήνα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Εναπόκειται στην ταχύτητα που ο ΟΣΕ θα προχωρήσει αυτή τη διαδικασία με τους πομπούς ούτως ώστε να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και 1η Απριλίου να έχουμε ξανά τα τρένα στις ράγες» τόνισε στο OPEN ο εργαζόμενος της Hellenic Train και γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κουτσιούκης.

Από την πλευρά του ο σταθμάρχης Γιάννης Κοκκινάκης, ανέφερε ότι «τα μηχανοστάσια έχουν πάρει φορητά GSMR ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους».

Το GSMR αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Μανώλης, μέλος ΔΣ Σωματείου Μηχανοδηγών, σημειώνει: «Εμάς μας νοιάζει να υπάρχει ένα οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνίας, πιστοποιημένο, το οποίο θα μας εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή την επικοινωνία είτε με ένα άλλο τρένο, είτε με τους σταθμούς».

Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει από τη ΡΑΣ να πιστοποιήσει φορητές συσκευές GSMR για τους συρμούς, με την Αρχή να απαντά πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Από την πλευρά της η επικεφαλής της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σημειώνει: «Όταν η εθνική αρχή απαξιώνεται και αποκλείεται από τον συντονισμό της επανέναρξης των δρομολογίων είναι αναμενόμενο ότι θα δημιουργηθεί ασυνεννοησία και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου».

Άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν τα τρένα στον άξονα Αθήνα – Κιάτο – Αίγιο.

Μπορεί η γραμμή του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας να μπήκε πάλι σε λειτουργία από την προηγούμενη Τετάρτη, έστω με καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων, δεν είναι βέβαιο όμως ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί και με τον Προαστιακό Αθήνα – Κιάτο – Αίγιο.

Κι αυτό γιατί το συνολικό πλάνο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, βρίσκεται στον αέρα, εφόσον δεν αρθούν επικινδυνότητες, τις οποίες σημειώνουν οι μηχανοδηγοί, αλλά κυρίως εάν δεν επιλυθεί το ζήτημα των επικοινωνιών σε σήραγγες, μεταξύ αυτών και στην γραμμή Αθήνα- Κιάτο – Αίγιο.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης, όπως έχει διαμορφωθεί, είναι το γεγονός ότι την Πέμπτη εκτελέστηκαν λιγότερα δρομολόγια συγκριτικά με την Τετάρτη.

Σβηστά φωτόσημα, βραδυπορείες, βλάστηση σε βαθμό που δεν επιτρέπει ακόμα και την ανάγνωση των πινακίδων, είναι μερικά από τα προβλήματα που παραμένουν ακόμα σε εκκρεμότητα.

Ωστόσο, αυτό το οποίο είναι κρίσιμο για τους μηχανοδηγούς είναι το γεγονός πως καταγράφηκε «κακή έως καθόλου επικοινωνία μέσω vhf», αλλά ακόμα και «νεκρά» σημεία στην κινητή τηλεφωνία.

Τα πολλαπλά προβλήματα που κατέγραψαν οι μηχανοδηγοί ανέφερε σε μια μακροσκελή ανάρτησή του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Κώστας Γενιδούνιας.

Η αναφορά της 22ης Μαρτίου ήταν αποκαλυπτική για πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, μεταξύ αυτών και στον Προαστιακό Αθήνα – Κιάτο – Αίγιο.

Από την πλευρά των σιδηροδρομικών, η εκκρεμότητα αφορά την παροχή γραπτής βεβαίωσης για την διέλευση από τις  σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της, στον φωτισμό και τη δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις του Σωματείου των μηχανοδηγών και το αίτημα για έγγραφες διαβεβαιώσεις της κατάστασης σηράγγων και γεφυρών, οι ίδιες πηγές  τόνιζαν ότι στο Διακοφτό – Καλάβρυτα το τρένο διέρχεται μόνο από γέφυρες και δεν έχει καμία κάλυψη ραδιοδικτύου, ενώ δεν πιάνουν και τα κινητά τηλέφωνα, αλλά οι συρμοί προστατεύονται από την πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.

Κατά συνέπεια, παραμένει άγνωστο τι θα γίνει με τα αρτηριακά τρένα, αλλά και τον Προαστιακό προς Κιάτο, όπου τα δρομολόγια που πρέπει να ξεκινήσουν από αυτή τη Δευτέρα, κρέμονται κυριολεκτικά από μία κλωστή καθώς τα μέτρα ασφαλείας των σηράγγων από τις οποίες διέρχονται οι συρμοί κρίνονται ανεπαρκή αφού έως και πριν λίγο καιρό δεν υπήρχε καν φωτισμός.

Πηγές της εταιρείας, ανέφεραν κατηγορηματικά ότι τα δρομολόγια της εταιρείας εκτελούνται κανονικά εφόσον έχουν δοθεί οι απαραίτητες έγγραφες διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ ότι η γραμμή έχει ελεγχθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία.

Παραδέχτηκαν ωστόσο ότι υπάρχουν «τυφλά» σημεία. Στα σημεία αυτά πιάνουν τα κινητά και δεδομένου ότι υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί, επικοινωνία μπορεί να γίνει, σημείωσαν.

Χωρίς δρομολόγια η γραμμή 2

Με ελλείψεις και αναβολές δρομολογίων, κυρίως στον νότιο κλάδο (γραμμή 2) συνεχίζει την λειτουργία του ο ποαστιακός της Πάτρας. Χθες ακυρώθηκε το πρώτο δρομολόγιο από τον Αγ. Ανδρέα προς την Κάτω Αχαΐα (6.28) και ακολούθησε πάλι το δρομολόγιο από Αγ. Ανδρέα προς Καμίνια (7.32).

Επίσης οι χρήστες του Προαστιακού εμφανίστηκαν θορυβημένοι και από την ενημέρωση που είχαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ότι σήμερα και αύριο δεν θα πραγματοποιηθούν δρομολόγια στη Γραμμή 2 (Αγιος Ανδρέας – Καμίνια – Κάτω Αχαΐα). Η Hellenic Train δεν είχε εκδώσει μέχρι χθες το απόγευμα κάποια σχετική ανακοίνωση.

Πάντως, από την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας του Προαστιακού παρατηρούνται προβλήματα με ακυρώσεις δρομολογίων, κάτι που μπορεί να εξηγηθεί μόνο από έλλειψη προσωπικού.

Σχόλιο Χώρας: Κάτι σχετικό που βρήκαμε:

Η Χώρα αντιμετωπίζει λογοκρισία στα κοινωνικά δίκτυα. Αν θέλετε να βλέπετε τις δημοσιεύσεις ο μόνος ασφαλής τρόπος είναι η εγγραφή στο site. Είναι δωρεάν.

Πηγές:

https://pelop.gr/sta-skotadia-i-epanekkinisi-tou-sidirodromou/

https://www.ethnos.gr/greece/article/252733/trenastonaerahgrammhathhnathessalonikhsxedonenamhnametatatemphpotethaleitoyrghseipali

 

προηγούμενο
επόμενο

Facebook Comments