Είναι από αυτές τις μονές που δέχονται καθημερινά εκατοντάδες προσκυνητές από όλη τη χώρα. Πρόκειται για ζωντανό μνημείο της Ορθοδοξίας, το οποίο φροντίζουν με απόλυτο σεβασμό δεκάδες μοναχές. Αν και πρόκειται για σημαντικό μοναστήρι, χτίστηκε μόλις το 1952, σε συνέχεια ενός αρχαίου ασκητηρίου, το οποίο χρονολογείται κατά τον 13ο αιώνα.
Ο χώρος έχει συνδεθεί με τον Άγιο Πατάπιο από το 1904, αφού τότε οι κάτοικοι του Λουτρακίου, με επικεφαλής τον ιερέα Κωνσταντίνο Σουσάνη, αποφάσισαν να ανασκάψουν το σπήλαιο και να αυξήσουν τον χώρο γύρω από το ασκηταριό.
Όταν προσπάθησαν να ρίξουν ένα πεζούλι, βρέθηκαν μπροστά στο ιερό λείψανον, το οποίο ήταν άφθαρτο και ευωδίαζε. Κέδρινη βάση το στήριζε στο κεφάλι και μαρμάρινη στα πόδια και καλυπτόταν με σειρά από κεραμίδια, ενώ έφερε πετραχήλι.
Μέσα στον τάφο βρέθηκαν ακόμη ένας μικρός ξύλινος σταυρός ρωσικής τεχνοτροπίας, βυζαντινά νομίσματα διαφόρων εποχών και δερμάτινη μεμβράνη με το όνομα του Οσίου. Αργότερα βρέθηκε η κάρα της Αγίας Υπομονής και πολύ αργότερα ευωδιάζοντα οστά ασκητών του σπηλαίου καθώς ανακαινιζόταν ή βορεινή πλευρά του μικρού ναού.
Το ιερό Σκήνωμα, για λόγους ασφαλείας, φυλάχθηκε προσωρινά στο σπίτι του ιερέα Κωνσταντίνου Σουσάνη, στο Λουτράκι.
Το 1936, με πρόνοια του τότε μητροπολίτου Κορίνθου Δαμασκηνού μετέπειτα αρχιεπισκόπου Αθηνών τοποθετήθηκε σε καλλιτεχνική ξυλόγλυπτη λειψανοθήκη, στην οποία και αναπαύεται μέχρι σήμερα, εναποτεθειμένη στο Σπήλαιο ασκητήριο, όπου και δέχεται τις τιμές, τις προσευχές, τις δεήσεις και τις ευχαριστίες όλων των ευλαβών προσκυνητών της Μονής και εκείνων τους οποίους παντοιοτρόπως ευεργετεί θαυματουργικά με τις θεοπειθείς πρεσβείες του στο θρόνο του ελεήμονος Θεού!
Το ιερό λείψανο του Οσίου Παταπίου
Αρχείο ιΑΑ – © Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
πηγή φωτογραφίας: www.religiousgreece.gr
Η εύρεση του ιερού Λειψάνου πανηγυρίζεται στη Μονή την Τρίτη του Πάσχα (Διακαινησίμου), οι δε μοναχές και οι συρρέοντες πιστοί ψάλλουν χαρμόσυνα: «…Νυν ημείς κεκτημένοι το ιερόν σον λείψανον ως θησαυρόν θεόσδοτον, πολλώ μάλλον αγαλλόμεθα, την προς ημάς σου κηρύττοντες, πολλήν κηδεμονίαν εξ αυτού γάρλαμβάνομεν αγιασμού τας δωρεάς, και πάσαν όνησιν σωτήριον και δυσχερών απαλλαγήν…» (Ιδιόμελον της Λιτής).
Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1952, αποφασίστηκε η ίδρυση της μονής εκεί.
Η είσοδος τη; Μονής
O Άγιος Πατάπιος γεννήθηκε τον 4ο μ.Χ. αιώνα στη Θήβα της Αιγύπτου. Σε μικρή ηλικία πήγε στην έρημο, όπου αφιερώθηκε στην προσευχή και τη νηστεία.
H αγάπη του Χριστού έφλεγε το είναι του και έτσι αναχώρησε σε νεαρή ηλικία για να ασκηθεί στην έρημο ποθώντας την ένωσή του με τον Θεό. H αδιάλειπτη προσευχή και ή μελέτη των Θείων Γραφών πλαισίωναν την ασκητική του πρακτική την οποία χαρακτήριζαν ή σκληραγωγία, η αυστηρή νηστεία, η νέκρωση των σαρκικών επιθυμιών.
Έτσι έγινε ο αληθινός άνθρωπος του Θεού και απέκτησε ουράνια χαρίσματα και ιαματική δύναμη που τον έκανε αγαπητό και περιζήτητο στον λαό του Θεού.
Επειδή όμως η πνευματική του πορεία συναντούσε εμπόδια από τον έπαινο των ανθρώπων, εγκατέλειψε κρυφά το αγαπημένο του ασκητήριο και αναχώρησε για την Κωνσταντινούπολη.
Στη συνέχεια αναχώρησε για την Κωνσταντινούπολη, όπου γνωρίστηκε με άλλους δύο ασκητές, οι οποίοι ανακηρύχθηκαν άγιοι.
Ο μεν Άγιος Βάρας ίδρυσε το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη (του Τιμίου Προδρόμου) της Πέτρας, ο δε Άγιος Ραβουλάς ασκήτευσε κοντά στην πύλη του Ρωμανού. Ο Πατάπιος εγκαταστάθηκε στις Βλαχέρνες, στο Ξηρό Όρος, όπου με τη βοήθεια των οπαδών του ίδρυσε τη «Μονή των Αιγυπτίων».
Με τον καιρό ο Όσιος Πατάπιος έγινε γνωστός στην βυζαντινή κοινωνία με αποτέλεσμα να συναχθεί γύρω του πλήθος μοναχών. Γι’ αυτό τον λόγο ανήγειρε την Μονή του Τιμίου Προδρόμου των Αιγυπτίων, της οποίας ήταν όχι μόνο ο κτίτορας αλλά και ο απλανής οδηγός.
Άποψη του τέμπλου στο σπήλαιο της Μονής – Αρχείο ΙΑΑ – © Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών πηγή φωτογραφίας: www.religiousgreece.gr
Οι αρετές και τα χαρίσματά του έκαναν πλήθος κόσμου να καταφεύγει στην Μονή για ευχή, συμβουλή και ψυχοσωματική θεραπεία. Στην Μονή αυτή ο Όσιος -πλήρης έργων αγαθών- κοιμήθηκε εν Κυρίφ με ειρήνη κατά τον 6ο μ.Χ. αιώνα.
Όταν η μονή καταστράφηκε το 536 μ.Χ., ο πνευματικός του αδελφός, Άγιος Βάρας, μετέφερε το λείψανο του Αγίου Παταπίου στο Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη της Πέτρας, το οποίο ήταν υπό την προστασία της βασιλικής οικογένειας των Παλαιολόγων και ειδικά της βασίλισσας Ελένης Παλαιολόγου, της μετέπειτα Αγίας Υπομονής.
Ο αρχικός βίος και τα πρώτα θαύματα του Οσίου Παταπίου γράφηκαν από δύο αγίους της Εκκλησίας μας: Τον Όσιο Συμεών τον Μεταφραστή ( 9 Νοεμβρίου) και τον Άγιο Ανδρέα τον Ιεροσολυμίτη (4 Ιουλίου), Αρχιεπίσκοπο Κρήτης και ποιητή του Μεγάλου Κανόνος.
Στη Μονή της Πέτρας η αυτοκράτειρα Ελένης Παλαιολογίνας, ίδρυσε γηροκομείο με την επωνυμία «η Ελπίς των απηλπισμένων». Η αυτοκράτειρα αυτή ήταν θεοσεβής και φιλάνθρωπος και κατά τον φιλόσοφο Γεώργιο Πλήθωνα ή Γεμιστό διακρινόταν για την σωφροσύνη και δικαιοσύνη της.
Γενική άποψη του καθολικού του νεόδμητου ναού της Μονής – Αρχείο ΙΑΑ – © Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών πηγή φωτογραφίας: www.religiousgreece.gr
Στην νόμιμη ηλικία παντρεύτηκε τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου Μανουήλ Β’ τον Παλαιολόγο. Απέκτησαν έξι τέκνα, δύο εκ των οποίων ανέβηκαν στον θρόνο τον Ιωάννη τον Η’ Παλαιολόγο και τον Κωνσταντίνο τον ΙΔ’ Παλαιολόγο, τον τελευταίο και μαρτυρικο αυτοκράτορα της Ρωμηοσύνης.
Ο σύζυγός της κοιμήθηκε εν Κυρίφ το 1425 ως μοναχός Ματθαίος. Η κουρά του έγινε 2 χρόνια πριν την κοίμηση του. Τότε εκείνη κατέφυγε στην Μονή της Κυρά-Μάρθας στην Βασιλεύουσα, όπου έγινε μοναχή με το όνομα «Υπομονή».
Στο μοναστήρι αυτό έζησε 25 χρόνια και κοιμήθηκε εν Κυρίω με ειρήνη στις 13 Μαρτίου 1450. Μετά την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως στις 29 Μαΐου 1453 ο Αγγελής Νοταράς -αδελφός του Λουκά Νοταρά του τελευταίου πρωθυπουργού της αυτοκρατορίας και εθνομάρτυρος, συγγενούς της μοναχής Υπομονης- άνθρωπος ευλαβής και πιστός, κατέφυγε με την οικογένεια του στην Ελλάδα.
Ήρθε στην Πελοπόννησο κοντά στον εξάδελφό του Θωμά Παλαιολόγο, Δεσπότη του Μυστρά, ο οποίος του χάρισε κτήματα πολλά στην Κορινθία και ρίζωσε στα Τρίκαλα. Ήταν ανεψιός της Οσίας Υπομονής και παππούς του Γεωργίου Νοταρά, του μετέπειτα Αγίου Γερασίμου του νέου ασκητού στην Κεφαλλονιά. Ο τελευταίος μάλιστα είχε προστάτη και πρότυπο ασκητικό τον Όσιο Πατάπιο, τον οποίο προσκύνησε στο σπήλαιο των Γερανείων.
Ο Αγγελής Νοταράς λοιπόν μαζί με την οικογένεια και την κινητή του περιουσία έφερε στην Ελλάδα από την Μονή της Πέτρας (η οποία διαλύθηκε μετά το 1640 μ.Χ.) ως πολύτιμο θησαύρισμα το Ιερό σκήνωμα του Οσίου Παταπίου, που προστατευόταν με αυτοκρατορική εντολή, καθώς και την τιμία κάρα της θείας του Αγίας Υπομονής.
Το ιερό του φορτίο το εναπέθεσε με τιμές στο σπήλαιο ασκητών στα Γεράνεια Όρη, το οποίο χρονολογείται πριν από τον ΙΔ’ αιώνα και είναι διαρρυθμισμένο σε ναό εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Στο πέτρινο τέμπλο του ναού εικονίζονται στα δεξιά η Δέηση και στα αριστερά τρία άγια πρόσωπα από την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως: η Αγία Υπομονή, ο Άγιος Πατάπιος και ο Άγιος Νίκων ο Νέος (ο Ρώσος κατά την καταγωγή).
Οι δύο ανδρικές αυτές μορφές συνοδεύονται από την επιγραφή «ο εν τω Ξηρώ όρει ασκήσας», που μας δείχνει με ακρίβεια τον κατάξερο και δυσπρόσιτο τόπο πού ασκήθηκαν: ο Πατάπιος στην περιφέρεια των Βλαχερνών και ο Νίκων ο Νέος στην Μονή της Πέτρας. Η αριστερή παράσταση συμπληρώνεται από την μορφή του Αγίου Υπατίου Γαγγρών που μαρτύρησε στον Ξηρόλοφο Κωνσταντινουπόλεως. Οι αγιογραφίες τελείωσαν και το άγιο λείψανο τάφηκε με εντολή του Αγγελή Νοταρά. Στην κοινή θέα παρέμεινε μόνο η τοιχογράφηση του σπηλαιώδους μικρού ναού σαν ένας δυσεπίλυτος γρίφος.
Η είσοδος του σπηλαίου του Οσίου Παταπίου
Αναφέρουμε εδώ ότι ο σπηλαιώδης αυτός ναός σκέπασε την πνευματική αναζήτηση κάποιων ασκητών αιώνες νωρίτερα και αποτέλεσε μέρος των «παραλαυρίων» του ονομαστού ασκητού και ποδηγέτη του Κιθαιρώνα, του οσίου Μελετίου του Νέου (1 Σεμπτεμβρίου), που ήδη καθοδηγούσε τρεις χιλιάδες μοναχούς, οι όποιοι ασκήτευαν από τον Κιθαιρώνα και την περιφέρεια της Μεγαρικής ως τα Γεράνεια όρη.
Ο γρίφος των τοιχογραφιών λύθηκε μόλις στα 1904, όταν ανακαλύφθηκε το ιερό λείψανο. Αφορμή δόθηκε από τον υψηλόσωμο ιερέα Κωνσταντίνο Σουσάνη, ο όποιος αγαπούσε το σπήλαιο και πήγαινε εκεί με την συνοδεία του για να λειτουργήσει. Ως ψηλός όμως που ήταν, δυσκολευόταν πολύ στο ιερό και έπρεπε πάντοτε να σκύβει.
Με την εντολή του ο Λουτρακιώτης μαρμαράς Βασίλης Πρωτοπαπάς ανέλαβε την διάνοιξη του Ιερού Βήματος καθώς και της δυτικής πλευράς των τοιχωμάτων του κυρίως ναού. Καθώς όμως έρριχνε τον δυτικό τοίχο απομακρύνοντας τα χώματα πού τον συγκρατούσαν, ο κασμάς του σφηνώθηκε. Προσπαθώντας να τον βγάλει από εκεί αποκαλύφθηκε το ευωδιάζον και ακέραιο σκήνωμα του Οσίου Παταπίου.
Κέδρινη βάση το στήριζε στο κεφάλι και μαρμάρινη στα πόδια και καλυπτόταν με σειρά από κεραμίδια, ενώ έφερε πετραχήλι. Μέσα στον τάφο βρέθηκαν ακόμη ένας μικρός ξύλινος σταυρός ρωσικής τεχνοτροπίας, βυζαντινά νομίσματα διαφόρων εποχών και δερμάτινη μεμβράνη με το όνομα του Οσίου.
Αργότερα βρέθηκε η κάρα της Αγίας Υπομονής και πολύ αργότερα ευωδιάζοντα οστά ασκητών του σπηλαίου καθώς ανακαινιζόταν ή βορεινή πλευρά του μικρού ναού. Η εύρεση του λειψάνου του Αγίου Παταπίου κατά την τρίτη της Διακαινησίμου του 1904 σήμανε την αρχή για τη δημιουργία της Μονής του η οποία ξεκίνησε το 1945 από τον αρχιμ. Νεκτάριο Μαρμαρινό. και με την εγκατάσταση της πρώτης μοναχής το 1952. Βάσει των παλαιοτέρων και νεοτέρων θαυμάτων του ο Όσιος Πατάπιος είναι προστάτης των καρκινοπαθών και των υδρωπικών.
Η επίσημη ίδρυση της μονής έγινε την 1η Αυγούστου 1952 από τον Μητροπολίτη Κορινθίας Προκόπιο Τζαβάρα.
Η οικοδόμηση του μοναστηριού αρχικά συνάντησε δυσκολίες, καθώς υπήρχαν μόνο κάποια πολύ μικρά δωμάτια-κελιά, στα οποία ζούσαν μοναχές. Εκείνες τα πρώτα χρόνια δυσκολεύονταν να φέρνουν οικοδομικά υλικά για την ανέγερση του μοναστηριού, αφού αρχικά δεν υπήρχε βατός δρόμος για να περνούν αυτοκίνητα, αλλά ένα μονοπάτι.
Έτσι, οι μοναχές χρησιμοποιούσαν ένα γαϊδουράκι για να μεταφέρουν τα υλικά και επίσης για να κουβαλούν νερό (από μια πηγή χιλιόμετρα μακριά) και τρόφιμα (από το Λουτράκι). Συχνά κουβαλούσαν οικοδομικά υλικά ή στάμνες με νερό και τρόφιμα στην πλάτη τους!
Με πολύ κόπο, τελικά η οικοδόμηση της μονής ολοκληρώθηκε. Οι ξενώνες, τα δωμάτια (κελιά) για τις 40 καλόγριες, η εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (Παναγίας), το νεκροταφείο (όπου υπάρχει ο Ναός της Αγίας Μαρίας της Αιγυπτίας) και η εκκλησία μέσα στο άβατο (η Αγία Τριάδα) ήταν έτοιμα.
Τέλος, δημιουργήθηκε και χώρος έκθεσης για τους επισκέπτες (με χριστιανικά αντικείμενα λατρείας και βιβλία). Σήμερα η πρόσβαση στη μονή γίνεται πλέον από ασφαλτοστρωμένο δρόμο (που κατασκεύασε ο Στρατός), ενώ υπάρχει και πάρκινγκ. Επίσης, το μοναστήρι έχει εδώ και χρόνια αυτόνομο δίκτυο ύδρευσης και ηλεκτροδότησης.
Εκτός από τη μονή Αγίου Παταπίου στο Λουτράκι, υπάρχουν και άλλες στη μνήμη του Αγίου σε όλη την Ελλάδα. Ένα τέτοιο γραφικό εκκλησάκι, στη μνήμη του Αγίου, βρίσκεται στην Ελαφόνησο Λακωνίας. Μάλιστα, σύμφωνα με μαρτυρίες, ο ίδιος ο Άγιος εμφανίστηκε στο όνειρο πιστής και ζήτησε να ανοικοδομηθεί στο συγκεκριμένο σημείο εκκλησάκι, καθώς σε ένα από τα ταξίδια του, λόγω κακοκαιρίας, αναγκάστηκε να διανυκτερεύσει για κάποιες ημέρες στο συγκεκριμένο σημείο του νησιού.
Η μνήμη του Αγίου Παταπίου εορτάζεται στις 8 Δεκεμβρίου (η κύρια εορτή) και επίσης την Τρίτη της Διακαινησίμου (Τρίτη του Πάσχα), ως ανάμνηση της ημέρας εύρεσης του λειψάνου του.
Τα θαύματα του Αγίου
Ο Άγιος Πατάπιος, σύμφωνα με μαρτυρίες πιστών, είναι από τους πλέον θαυματουργούς αγίους της Εκκλησίας μας. Οι μοναχές ισχυρίζονται ότι τα θαύματά του είναι εκατοντάδες, πολλά από τα οποία τα έχουν ζήσει οι ίδιες. Ένα από αυτά διηγούνται οι γερόντισσες Παταπία και Συγκλητική: «Είμαστε υποχρεωμένες να κατεβαίνουμε συχνά στο Λουτράκι για προμήθειες του μοναστηριού, αλλά και για πολλές άλλες υπηρεσίες. Το μοναστήρι τότε ήταν δυσκολοπρόσιτο. Το μονοπάτι περνούσε ανάμεσα από γκρεμούς και δάση. Προσπαθούσαμε, βέβαια, να μη νυχτώνουμε, για να μην αποπροσανατολιζόμαστε, όμως κάποιες φορές αυτό ήταν ανέφικτο. Διαπιστώναμε τότε ότι ο Άγιος μας προστάτευε. Άναβε φως στην πορεία μας και μας οδηγούσε στον προορισμό μας».
Πολλά ήταν και τα περιστατικά εμφάνισης του Αγίου Παταπίου στους πιστούς. Ένα τέτοιο έχει καταγραφεί στην Κόρινθο, με πρωταγωνιστή τον Μακαριστό Μητροπολίτη Προκόπιο. Αρχικά, ο Άγιος εμφανίστηκε σε έναν μαθητή, μετέπειτα ιερέα, και του είπε ότι το μοναστήρι θα γίνει. Ο ιερέας ανέλαβε πρωτοβουλίες για την κατασκευή της μονής, αλλά όταν ανήλθε στον θρόνο της μητρόπολης ο Προκόπιος, στράφηκε κατά του εγχειρήματός του.
Κάποια στιγμή όμως αρρώστησε και μπήκε σε νοσοκομείο των Αθηνών, το 1951. Εκεί τον επισκέφτηκε ο ιερέας και μόλις τον είδε ο Προκόπιος, του είπε: «Μου είπε στον ύπνο μου ο Άγιος Πατάπιος ότι θέλει να γίνει το μοναστήρι του! Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά!».
Και αμέσως έδωσε εντολή «να παραλάβη ο τότε πρωτοσύγκελος της Μητροπόλεως, Γαβριήλ Καλοκαιρινός, τα Κλειδιά του Σπηλαίου, που είχαν ιερείς του Λουτρακίου, και να τα παραδόση στον π. Νεκτάριο. Να μη ιερουργή εκεί άλλος κληρικός χωρίς άδεια της Μητροπόλεως. Να αναγνωρίση την Μονήν με διάταγμα, που θα προκαλέση διά μέσου της Ιεράς Συνόδου, και να βοηθήση με κάθε τρόπο διά την οικονομικήν βοήθεια, ώστε να ανοικοδομηθή η μονή, αλλά και διά την εξαίρεσιν, ετοιμασίαν και τοποθέτησιν μοναχών», όπως και έγινε, ξεκινώντας από τον Αύγουστο του 1952. Από τότε ο Μητροπολίτης Προκόπιος θεωρείται Μέγας Ευεργέτης της Μονής.
Άλλο ένα περιστατικό που επίσης έχει καταγραφεί προκαλεί δέος: Κάποια στιγμή επρόκειτο να τελειώσει το λάδι της μονής. Ο Άγιος εμφανίστηκε σε έναν αγρότη στο Κορωπί και του ζήτησε ένα δοχείο λάδι. Όταν ο αγρότης τού είπε: «Πού θέλεις να σ’ το φέρω, παππούλη;», εκείνος του έδωσε τη διεύθυνση της μονής και εξαφανίστηκε. Ο παραγωγός από το Κορωπί γέμισε έναν τενεκέ λάδι. Το πήγε στο Λουτράκι και από εκεί με τα πόδια το ανέβασε στην πόρτα του «υποτυπώδους» μοναστηριού!
Μια άλλη περίπτωση συνέβη έναν χειμώνα, όταν το σπήλαιο, όπως είναι φυσικό, ήταν παγωμένο και υγρό – συνθήκες που δύσκολα αντέχουν οι πιστοί. Κάποια στιγμή, μερικοί εκ των επισκεπτών είπαν απευθυνόμενοι στον Άγιο (!): «Και το πιο φτωχό σπίτι έχει κάποια κουρελού για χαλί. Το δικό Σου παλατάκι εδώ, στη σπηλιά, δεν έχει και μαζί Σου παγώνουμε και εμείς. Κάμε κάτι να βρεθούν». Το βράδυ εκείνο εμφανίστηκε ο Άγιος σε κάποια κυρία στην Κόρινθο. Της υπέδειξε το σχέδιο (ριγέ, κόκκινο- μαύρο, μάλλινο), αλλά και πόσα μέτρα χαλιά να υφάνει και να τα πάει στη Σπηλιά. Η κυρία τα ύφανε και τα πήγε. Τα έστρωσε και ταίριαξαν σε ολόκληρο το δάπεδο!
Υπάρχουν όμως και τα σύγχρονα θαύματα του Αγίου, τα οποία δεν έχουν διαψευσθεί. Για παράδειγμα, αυτό με μια καθολική γυναίκα, η οποία όταν πλησίασε το σκήνωμα, λιποθύμησε. Όπως έχει υποστηριχθεί δημοσίως, μία Γερμανίδα ήταν παντρεμένη με Έλληνα. Αν και τέλεσε τον γάμο της σε Ορθόδοξη εκκλησία και βάπτισε τα παιδιά της επίσης σε Ορθόδοξο ναό, η ίδια παρέμεινε καθολική. Όταν βρέθηκε στην Κόρινθο για διακοπές, επισκέφθηκε και τη Μονή του Αγίου Παταπίου, και προσπάθησε να πλησιάσει το σκήνωμά του στη σπηλιά, αλλά έπεσε λιπόθυμη.
Ο άντρας της και οι κάποιοι επισκέπτες προσπάθησαν να τη συνεφέρουν. Αφού συνήλθε, τη ρώτησαν τι της συνέβη και εκείνη με έκπληξη απάντησε: «Καλά, δεν είδατε; Δεν ακούσατε; Ο Άγιος με έσπρωξε και μου είπε: “Πώς εσύ, αιρετική, με πλησιάζεις;”». Και από τη στιγμή εκείνη, μόνη της ζήτησε να βαπτιστεί Ορθόδοξη, όπως και έγινε, ύστερα από σχετική κατήχησή της στην ενορία της!
Η φήμη του θαυματουργού Αγίου Παταπίου πλέον έχει ξεπεράσει την Κορινθία, γι’ αυτό πιστοί από όλη την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό φτάνουν έως εκεί για να προσκυνήσουν στο ιερό σπήλαιο. Οι περίπου 40 μοναχές έχουν συμβάλει τα μέγιστα στην οργάνωση του χώρου και στη φιλοξενία των πιστών, η οποία ξεκινά το πρωί και διαρκεί έως τις έξι το απόγευμα. Όσοι θέλουν να επισκεφθούν το μοναστήρι μπορούν να επικοινωνήσουν στο τηλέφωνο: 27440-22496.
Επιμέλεια κειμένου Χώρα Του Αχωρήτου
Πηγές :
http://ikivotos.gr/post/1743/osios-patapios-o-thaymatoyrgos-prostaths-toy-loytrakioy
http://www.pemptousia.gr/2014/12/o-osios-patapios-o-egiptios-prostatis-ton-karkinopathon/
http://www.tilegrafima.gr/arhontariki/aftharto-soma-1563-eton-osios-patapios-loutraki-vinteo-foto/
http://www.pemptousia.gr/2014/12/o-osios-patapios-o-egiptios-prostatis-ton-karkinopathon/
Facebook Comments