Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Γιατί ο Απόστολος Ματθαίος ονόμασε την συγγραφή του Ευαγγέλιο

Δικαιολογημένα την συγγραφήν του αυτήν την εκάλεσεν ευαγγέλιον.

Ήλθε και εκήρυττεν εις όλους την κατάργησιν της κολάσεως, την διάλυσιν των αμαρτιών, την δικαιοσύνην, τον αγιασμόν, την απολύτρωσιν, την υιοθεσίαν, την κληρονομίαν των ουρανών, την συγγένειαν προς τον Υιόν του Θεού, εις τους εχθρούς, τους αγνώμονας, εις αυτούς που κάθηνται εις το σκότος.

Τι ημπορεί να εξισωθή με τα ευαγγέλια αυτά; Θεός επάνω εις την γην, άνθρωπος εις τον ουρανόν· Και όλα έχουν αναμιχθή, οι άγγελοι εχόρευαν μαζί με τους ανθρώπους και οι άνθρωποι εσυντρόφευαν τους αγγέλους και τα άλλας δυνάμεις του ουρανού.

Και ήτο δυνατόν να ιδής ειρηνευμένον τον πολυχρόνιον πόλεμον, την συμφιλίωσιν του Θεού με ημάς τους ανθρώπους, εξηυτελισμένον τον διάβολον, τους δαίμονας να δραπετεύουν, τον θάνατον να έχει καταργηθή, τον παράδεισον να ανοίγεται, την κατάρα να εξαφανίζεται, την αμαρτίαν εξωρισμένην, την πλάνην να έχει εκδιωχθή, την αληθείαν να έχει επανέλθει, τον λόγον της ευσεβείας να σπείρεται παντού και να κυμματίζη, την πολιτείαν του ουρανού να φυτεύεται εις την γην, να ομιλούν με ελευθερίαν αι δυνάμεις εκείναι με ημάς, να επισκέπτωνται συνεχώς οι άγγελοι την γην και να υπάρχη πολλή ελπίδα για την μέλλουσαν ζωήν.

Διά τούτο εκάλεσε την ιερά αυτήν ιστορίαν Ευαγγέλιον. Διότι όλα τα άλλα είναι λέξεις μόνον κεναί από πραγματικόν περιεχόμενον, ήτοι ο πλούτος των υλικών αγαθών, το μέγεθος της εξουσίας, τα αξιώματα, αι δόξαι και αι τιμαί και όλα όσα θεωρούνται αγαθά από τους ανθρώπους.

Τα κηρύγματα όμως των αλιέων θα ημπορούσαν αληθινά και κυριολεκτικά να αποκληθούν ευαγγέλια. Όχι μόνον επειδή είναι σταθερά και ακλόνητα αγαθά και ανώτερα από την ιδικήν μας αξίας αλλά και διότι μας εδόθησαν με όλην την ευκολίαν.

Διότι ούτε εκοπιάσαμεν ούτε ιδρώσαμεν, δεν εκουρασθήκαμεν και δεν εταλαιπωρήθημεν αλλά μόνον επειδή ηγαπήθημεν από τον Θεόν ελάβαμεν αυτά που ελάβαμεν.

Από Το Βιβλίο “Ι. Χρυσοστόμου Έργα”, Τόμος 9, “Υπόμνημα Εις Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον Α’, Ομιλία Α’”, Της Σειράς «Έλληνες Πατέρες Της Εκκλησίας», Των Πατερικών Εκδόσεων “Γρηγόριος Ο Παλαμάς”. Η Εισαγωγή, Το Κείμενο, Η Μετάφραση Και Τα Σχόλια Είναι Των Ιγνάτιου Σακαλή Και Νικόλαου Τσίκη.

Πηγή: http://www.diakonima.gr/2019/09/22/agios-ioannis-chrisostomos-giati-o-apostolos-mattheos-onomase-tin-singrafi-tou-evangelio/

προηγούμενο
επόμενο

Facebook Comments